Automatische incasso

iDEAL SEPA Mollie logo's

De eerste betaling van je deelnemerscontributie reken je af met iDEAL via je eigen bank. Met deze eerste iDEAL betaling geeft je tegelijk toestemming aan de Werkvereniging om voortaan jaarlijks de deelnemerscontributie van je bankrekening af te schrijven via automatische SEPA incasso.

Wij maken gebruik van het online betaalsysteem Mollie. De afschrijving van je deelnemerscontributie verschijnt op je afschrift als via Mollie. Nadat je hebt afgerekend met iDEAL krijg je meteen toegang tot je Mijn Werkvereniging account.

Mollie is een Nederlands betaalsysteem en maakt gebruik van SEPA Incasso, het Europees systeem voor automatische incasso. Lees meer over Mollie op hun eigen website.

Door je eerste deelnemerscontributie met iDEAL te betalen geef je:

1. toestemming aan Mollie om een opdracht te sturen naar je bank om een bedrag van je rekening af te schrijven en
  2. toestemming aan je bank om een bedrag van je rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht van Mollie.

Verzoeken tot afschrijvingen worden alléén uitgevoerd in opdracht van de Werkvereniging. Tenminste 3 werkdagen vóór afschrijvingen brengen wij je via e-mail op de hoogte dat je deelnemerscontributie wordt afgeschreven en van eventuele wijzigingen met betrekking tot de betaaldatum of het bedrag.

Als je het niet eens bent met de afschrijving kun je deze laten terugboeken door je bank. Neem hiervoor binnen acht weken na afschrijving contact op met je bank. Vraag je bank naar de voorwaarden. Bij je bank kun je informatie krijgen over je rechten met betrekking tot de incasso machtiging.

Heb je nog vragen? Stuur dan een e-mail naar support@werkvereniging.nl.

Laatst bijgewerkt: 29 mei 2019